قوانین و مقررات

 

 

به قسمت توافق نامه کاربر سایت "iran2b" خوش آمدید. خدماتی که در وب سایت www.iran2b.ir و یا www.iran2b.com در دسترس شما میباشد توسط شرکت تجارت هوشمند مجد آریا ارائه می گردد.

ماده 1- طرفین توافق نامه

این توافق نامه فی ما بین شرکت تجارت هوشمند مجد آریا به نشانی ساری، خیابان دانش،دانش 17 از یک طرف و کاربران اینترنت (فروشندگان) از طرف دیگر در جهت تسهیل معاملات و افزایش امنیت در فضای اینترنتی منعقد می‏گردد. **شرکت تجارت هوشمند مجد آریا **از این پس در این توافق نامه* iran2b* یا سایت نامیده می شود و کلیه حقوق مادی و معنوی آن در اختیار این شرکت قرار دارد.

ماده 2- موضوع توافق نامه

‏‎موضوع قرارداد عبارت است از ایجاد و ارائه شبکه‏ای مطمئن که در آن کاربران اینترنت، اعم از خریداران و فروشندگان، با استفاده از تسهیلات سایت اقدام به خرید و فروش اینترنتی می نمایند. کاربران اینترنتی می‏توانند در هر جای ایران، کالای مورد نظر خود را با استفاده از سایت www.iran2b.ir و یا www.iran2b.com عرضه نمایند.

ماده 3- مدت اعتبار توافق نامه

این توافق نامه از هنگامی که کاربر با آن موافقت می نماید تا زمانی که به یکی از دلایل قراردادی یا قانونی فسخ شود معتبر خواهد بود.

ماده 4- شروط توافق نامه

    4-1- شرایط عضویت کاربر

اشخاص حقوقی که در دفاتر ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده باشند و نیز اشخاص حقیقی، مقیم ایران می‌توانند به عضویت  درآمده و از خدمات آن در مقام تولید کننده(فروشنده) استفاده نمایند.

    4-2- تعیین نام کاربری و رمز عبور

جهت استفاده از خدمات سایت، کاربر میبایست هنگام ثبت نام ، نام کاربری و رمز عبور برای خود تعیین نماید. با انتخاب نام کاربری و رمز عبور و تایید آن توسط سایت، کاربر به عضویت سایت درآمده و مسئولیت کلیه امور انجام شده توسط وی در سایت ، بعهده ایشان خواهد بود *iran2b* از اعضاء خود میخواهد، حتما شناسه کاربری و کلمه عبور خود را در صفحاتی که دارای آدرس  (iran2b.ir) ویا (iran2b.com) میباشد، وارد نمایند. بدیهی است در صورت وارد کردن اطلاعات در آدرس هایی بجز آدرس های مذکور  مسئولیت و عواقب از دست رفتن اطلاعات و یا سرقت اطلاعات با کاربر مورد نظر میباشد. کاربر متعهد می شود تا رمز عبور مناسبی برای حساب کاربری خود تعیین نموده و به منظور حصول امنیت در دسترسی به حساب کاربری خود، شخصا مسئولیت حفظ و نگهداری آن را به عهده گیرد. در صورت عدم تعهد، سایت در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت. درصورت نیاز به رمز عبور جدید، کاربر موظف می باشد تا همه معیارها و فرایندهای حفاظتی شرکت را برای احراز هویت طی نموده و در صورتیکه نتواند هویت خود را اثبات نماید سایت این حق را برای خود محفوظ می دارد تا از دسترسی جزیی و یا کلی کاربر مربوطه ، جلوگیری نماید. در هنگام انتخاب نام کاربری نباید از اسامی خاص یا مارکهای تجاری استفاده شود. با انتخاب هر گونه نام کاربری که با شئونات اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی کشور مغایر باشد، سایت مجاز خواهد بود تا نسبت به ابطال آن اقدام نموده و کاربر حق هیچگونه اعتراض نخواهد داشت.
تبصره 1- کاربر حق فروش، انتقال و استفاده از نام کاربری دیگران را نداشته و در صورت اثبات این موضوع ، سایت بدون اجازه کاربر حق ابطال آنرا خواهد داشت.
تبصره 2- سایت *iran2b*  مجاز است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اطلاعاتی را که برای تأیید هویت کاربر ضروری بوده کسب نماید. پرسش از خود کاربر برای دریافت اطلاعات تکمیلی ، درخواست تأیید پست الکترونیکی ، استعلام و تحقیق در مورد صحت اطلاعات برخی از مصادیق این امر تلقی می‌شوند.

    4-3- اطلاعات مورد نیاز جهت عضویت

هنگامی که شما برای استفاده از خدمات سایت، ثبت نام می نمایید، اطلاعات تماس شامل نام ، نشانی و شماره تلفن ، آدرس پست الکترونیکی ، آدرس محل سکونت، را در اختیار ما قرار می دهید. تا زمانی که شما مشتری ما باقی بمانید، اطلاعات با توجه به وضعیت حساب کاربری، نوع خدمات و کار سیستم، مدیریت می شوند.
تبصره 3- کاربران*iran2b* میبایست هرگونه تغییر تلفن و آدرس خود را از طریق تیکت به اطلاع سایت برسانند. بدیهی است در صورت مشاهده اشکال در آدرس و تلفن، حساب کاربری خاطی، توقیف خواهد شد .

تبصره 4-*iran2b* اطلاعات دریافت شده از اعضا خود را فقط در امور مرتبط معاملاتی استفاده نموده و به هیچ وجه در اختیار سایرین قرار نخواهد داد.

    4-4- امنیت اطلاعات کاربران

حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران برای این سایت بسیار حائز اهمیت می باشد. جهت اطلاع از اقداماتی که برای محرمانه ماندن اطلاعات کاربران صورت میگیرد، میتوانید حفظ حریم شخصی را که لینک آن در زیر کلیه صفحات سایت موجود است مطالعه فرمایید.

    4-5- لغو عضویت

کاربر در هر زمان می تواند با مراجعه به فرم "تماس با ما"، درخواست لغو عضویت در *iran2b* را بدهد.*iran2b*پس از طی مراحل حساب کاربر مورد نظر را غیرفعال می کند اما از پایگاه داده های خود خارج نمی کند. این کار به منظور نگهداری جزئیات کاربران و تراکنش های آنها، انجام می شود. با لغو عضویت، سایت کلیه‌ وجوه نزد خود را تا تعیین تکلیف نهایی حفظ خواهد کرد و کاربر حتی پس از لغو عضویت نسبت به تعهداتی که پیش از آن در ازای تراکنش‌های ثبت‌شده متقبل شده‌ مسئول خواهد بود.

تبصره 5- در صورتی که کاربر، عملی خارج از قوانین و مقررات تعیین شده انجام دهد، سایت مجاز خواهد بود بدون اخطار پیشین عضویت کاربر را به حالت تعلیق در آورده و یا آن را ابطال نماید و طبق قوانین و مقررات با ایشان برخورد خواهد شد. کاربر با قبول این توافق نامه موافقت خود را مبنی بر ایفای تعهدات مندرج در قوانین و مقررات و قبول تمامی مطالب اعلام می دارد.

تبصره 6- با قبول این توافق نامه، شرکت مجازاست تا در صورت وقوع هر گونه تقلب، یا کشف احتمال تقلب و کلاهبرداری، عضویت کاربر را معلق و یا ابطال نماید و کاربر حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص ندارد .

    4-6- ارتباط میان کاربران با یکدیگر و سایت

ارتباط با کلیه بخشهای سایت از طریق "تماس با *iran2b*" ویا"درخواست تماس باشما" که لینک آن در صفحه اول سایت موجود است برقرار می‌گردد. ضمنا در مواقع ضروری سایت از طریق شماره تلفن هر کاربر با وی ارتباط برقرار می نماید.

تبصره 7- بر اساس این توافق نامه کاربر قبول می نماید کلیه اخطارها ، تذکرات و مکاتبات مربوطه، مندرج در سایت و یا ارسال شده به نشانی پست الکترونیک و یا نشانی پستی درج‌شده هنگام تکمیل درخواست عضویت، به رویت وی می‏رسد. در این صورت 24 ساعت پس از درج اخطار بر روی سایت یا ارسال آن به نشانی پست الکترونیک وی ، اخطار، ابلاغ شده تلقی گردیده و در صورت ارسال از طریق پست، اخطار مذکور پس از گذشت سه (۳) روز کاری ابلاغ شده تلقی می‌گردد. اگر کاربر پس از گذشت این مدت از ادامه‌ ارتباط الکترونیکی با*iran2b* منصرف گردد، سایت مجاز خواهد بود که کلیه حقوق کاربری وی را محدود و یا معلق نماید.

تبصره 8- اگر علیرغم تلاش شبانه روزی پرسنل در جهت فعال بودن سایت، در بعضی از موارد به دلایل غیر ارادی و یا فورس ماژور دسترسی 24 ساعته کاربر به سایت مقدور نباشد، با پذیرش این توافقنامه کاربر حق اعتراض و اقامه دعوی در خصوص قطع تماس احتمالی و همچنین زیانها و خسارات احتمالی وارده ناشی از موارد مذکور را نداشته و این حق را از خود سلب می نماید.

تبصره 9- طبق این توافق نامه *iran2b*تمامی پیام های کاربران به یکدیگر را کنترل می کند و پیام هایی که خلاف مقررات و قوانین کشور و یا توهین و تمسخر باشد را حذف و یا ویرایش می نماید.

تبصره 10- چنانچه علیرغم تلاش پرسنل *iran2b* جهت کنترل پیامها، هرگونه پیام خلاف قوانین و مقررات و یا شامل توهین، تمسخر و، توسط کاربر دیگری دریافت شود، سایت *iran2b*  هیچ گونه مسئولیتی در قبال پیام ارسال شده و یا دریافت شده ندارد.

    4-7- شرح کالا

برای عرضه کالا می توانید از متن، عکس و گرافیک در گروه های مناسب استفاده کرده و مسئولیت استفاده از هر نوع ابزار فوق که مغایر با شئونات مذهبی، اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی کشور باشد منحصرا متوجه کاربر خواهدبود. فروشنده می بایست ضمن تشریح کامل وضعیت کالا، کلیه شرایط مربوط به فروش آنرا نیز اعلام نموده و نوع فروش کالا نیز باید دقیقا در شرح آن درج شود .

تبصره 11- سایت توضیحات محصولات، قیمت آن‌ها و آمار مربوط به فروشندگان یا سایر موارد را تأیید نمی‌کند. همچنین ادعا نمی‌کند که نتایج جست‌وجو لزوما کامل، دقیق، قابل‌اعتماد و به‌ روز باشد. این خدمت برای آگاهی بیشتر و کمک به خریداران طراحی شده و به معنای تایید یا تضمین کالاها و خدمات فروشندگان نیست.

    4-8-فروش

درصورتی که کاربر ، اقدام به تبلیغ کالایی در سایت نماید، باید اطمینان داشته باشد که قانونا مجاز به تبلیغ آن کالا می باشد.


  

 

    4-9- مسئولیت فروشندگان

کاربر *iran2b* (فروشنده) موظف است اطلاعات کامل خریدار را دریافت نماید. در بعضی از مواقع و در صورت لزوم  این امکان وجود دارد ، *ایران2بی*  به منظور تطبیق اطلاعات ، جلوگیری از سوء استفاده و کلاه برداری با فروشنده و خریدار به صورت جداگانه تماس گرفته شود هر نوع ضرر و زیانی که به هر نحو از سوی فروشنده به خریدار و یا از سوی خریدار به فروشنده وارد شود میبایست مابین طرفین حل و فصل شود. *iran2b*  امکان گفتگوی دو طرفه را به منظور حل مشکلات از طریق بخش تیکت فراهم نموده و در صورت عدم حل مشکل، امکان پیگیری قضایی برای طرفین وجود دارد. چنانچه در نتیجه نقض این توافق نامه ضرر و زیانی از سوی کاربر به *iran2b* و یا سایر کاربران و یا اشخاص ثالث وارد شود، مسئولیت جبران خسارت با ایشان خواهد بود.

فروشندگان ملزم هستند در معاملاتی که در این سایت انجام می دهند الزامات این توافق نامه را مراعات نمایند و مندرجات این توافق نامه در تفسیر و تعبیر اختلافات احتمالی ملاک عمل می باشد.

 

 

 

 

    4-10- فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه

فروشندگان ابتدا باید از مطابقت داشتن فعالیتها، مبادلات و تبلیغ کالای خود با قوانین سایت اطمینان حاصل نمایند. در صورت منطبق نبودن آنها با قوانین سایت، از انحام هر یک از این امور جلوگیری شده و همچنین ممکن است تغییرات دیگری نظیر ایجاد محدودیت در تسهیلات و حتی بسته شدن حساب کاربر خاطی اعمال شود.
لیست فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه که تحت هیچ شرایطی نمی توانند مورد خرید و فروش قرار گیرند به شرح فایل پیوست این توافق نامه (جهت مشاهده لیست اینجا را کلیک فرمایید) می باشند.

تبصره12- موارد استثناء
مواردی که مطابق این قرارداد مصداق فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه باشند در شمول حمایت‌های سایت قرار نخواهند گرفت.

  

 

 
 

    4-11- امتیازات اعضاء

پس از مبادله هر کالا، خریدار و فروشنده می توانند نظرات مثبت، خنثی و یا منفی خود را در خصوص روش عملکرد طرف مقابل ارائه نموده و آنرا در سوابق طرف مقابل در کنار نام کاربری جهت اطلاع سایرین ثبت نمایند. روش "امتیاز کاربر" که در سایت مورد استفاده قرار گرفته به کاربران کمک می نماید تا سابقه سایر اعضاء را مشاهده نمایند. به کاربران توصیه میشود قبل از معامله با هر کاربر "امتیاز کاربر" مورد نظر را بررسی نمایند. اعلام نظر مثبت ، یک امتیاز مثبت، خنثی صفر امتیاز و منفی یک امتیاز منفی برای طرف مقابل محاسبه می شود . سایت مجاز خواهد بود در صورتی که امتیاز هر یک از اعضا به 2- برسد، به صورت اتوماتیک حساب کاربری آن عضو را معلق نموده و حق استفاده از خدمات سایت را سلب نماید. امتیاز هر عضو در حقیقت شهرت و اعتبار وی در سایت می باشد که سایرین می توانند بر اساس آن در خصوص قابل اطمینان بودن یا نبودن وی بعنوان طرف یک معامله قضاوت نمایند.

    ماده 5- حل اختلافات از طریق داوری*iran2b*

در سایت یک سیستم پرسش و پاسخ ایجاد گردیده که در صورت بروز مشکل، خریدار و فروشنده می توانند از این طریق مشکلات شان را با یکدیگر مطرح و اقدام به حل آن نمایند. این سیستم شکایت شاکی را ثبت نموده و شماره پیگیری جهت اقدامات بعدی صادر می نماید. قسمت حل اختلاف سایت با استفاده از این سیستم قادر خواهد بود تا در جریان اختلاف ایجاد شده و ریز گفتگوی طرفین قرار گرفته و در نهایت نسبت به صدور رای عادلانه اقدام نماید. سایت مسئولیتی در قبال حل اختلاف ، در خارج از این چهارچوب تعیین شده نخواهد داشت.

تبصره 13- در صورتیکه قسمت حل اختلاف سایت نظر نهایی ، در مورد حل یک اختلاف را اعلام نموده و لیکن طرفین آن نظر را اجرا ننمایند ، دیگر حق طرح هیچ گونه شکایتی در این مورد را نخواهند داشت.
تبصره 14 - اگر ثابت شود که دعوای مطرح‌ شده از طرف کاربر واهی بوده، کاربر موظف است خسارات وارده به *ایران2بی* را مطابق نظر داور رسیدگی‌کننده به آن بپردازد و در صورتیکه کاربری با مشکل روبرو شده و *ایران2بی*  را در بروز آن مقصر بداند، لازم است ابتدا موضوع را با خود سایت در میان گذاشته تا با مذاکره و رسیدگی دقیق‌تر نسبت به حل مساله اقدام شود.

ماده 6- اقدامات و اختیارات سایت

*iran2b*  در قطع، محدود نمودن و یا لغو ارایه خدمات خود به کاربران مختار است
همچنین اگر بر اساس دلایل و شواهد قطعی مشخص گردد که کاربر در فعالیت‌ها و مبادلات ممنوعه یا کالاهای غیر مجاز دخالت داشته‌، به منظور جلوگیری از ورود ضرر و زیان به کاربران، اشخاص ثالث و سایت، اقدامات احتمالی شامل موارد زیر را اتخاذ خواهد نمود:

  1. توقف انجام تراکنش‌ها، تعلیق یا ایجاد محدودیت دسترسی کاربر به سایت و یا لغو عضویت
  2. اصلاح اطلاعات نادرستی که به سایت داده‌ شده است
  3. اطلاع به مشتریان، و سایر کاربران در مورد فعالیت‌های کاربر خاطی
  4. امتناع از ارائه‌ی خدمات آتی
  5. تعقیب و پیگرد قانونی، سایت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به تشخیص خود و با اطلاع قبلی به این توافق نامه خاتمه داده و یا دسترسی کاربر به سایت را قطع نماید.
  6. قطع خدمات و یا محدودیت دسترسی به صفحه کاربری
  7. نقض شرایط استفاده از خدمات اینترنتی سایت
  8. اگر کاربر شرایط استفاده از خدمات *iran2b* را نقض کند، سایت می‌تواند از طرق قانونی خسارات وارد شده را مطالبه نماید.
  9. حذف و یا ویرایش پیام های ارسالی کاربران


در صورتی که ارائه خدمات به کاربر قطع یا محدود و یا لغو گردد، ، مراتب به وی ابلاغ خواهد شد. در این موارد کاربر می‌تواند تقاضای رفع این محدودیت‏ها را مطرح نماید تصمیم‏گیری نهایی در این خصوص با سایت خواهد بود.
در جهت حفط منابع سایت و همچنین جلوگیری از سوء استفاده احتمالی ،فروشگاه های آزمایشی، غیر فعال، بدون محتوا و محصول حذف خواهد شد.

ماده 7- حقوق و مالکیت سایت

دامنه *iran2b.ir*و *iran2b.com*  نام «iran2b»، لوگو و سایر علائم تجاری ثبت شده، محصولات و خدمات درج شده در سایت، متعلق به *iran2b*  بوده و بدون کسب اجازه کتبی، هر گونه کپی برداری و استفاده از موارد فوق ممنوع خواهد بود. علاوه بر این، اسناد، توافقنامه‏ها، فرم‏ها، درخواست‏ها، طرح سربرگ صفحات، شکل‌های گرافیکی و دکمه‌ها در مالکیت انحصاری *iran2b* بوده و بدون کسب اجازه کتبی کپی‌برداری از آن‌ها ممنوع است. مالکیت و منافع کلیه حقوق سایت *iran2b*  و مندرجات آن منحصرا متعلق به *iran2b*  و **شرکت تجارت هوشمند مجد آریا** خواهد بود.

ماده 8- قانون حاکم

قانون حاکم بر این توافق نامه کلیه‏ی قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران می‏باشد.

ماده 9- شرایط عدم مسئولیت و عدم تضمین

9-1 شرط عدم مسئولیت
سایت و هیچ یک از ارگان‏های اصلی یا فرعی آن به هیچ وجهی، مسئول خسارات اتفاقی، غیرقابل ‌پیش‌بینی، تبعی و عدم‌النفع در قبال کاربران نیست. مسئولیت iran2b، شرکت iran2b و کارکنان آن محدود به خسارات مستقیم و بلاواسطه ایی است که با اثبات تقصیر سایت به کاربران یا اشخاص ثالث وارد شده است. در صورتی که ثابت شود ورود خسارت در نتیجه اهمال، تقصیر و یا نقض تعهدات قانونی یا قراردادی کاربر بوده، سایت *iran2b* مسئول پرداخت هیچ خسارتی نخواهند بود. همچنین در صورتی که احراز گردد وقوع حالت فورس ماژور یا قوه قهریه باعث ایجاد خسارت گردیده، سایت و شرکت از مسئولیت برئ خواهند بود.

9-2 با پذیرش این توافقنامه کاربران قبول می کنند شرکت هیچگونه مسئولیتی در خصوص ادعاها و مطالب گمراه کننده، نادرست، مضر و موهن مندرج در سایت ندارد. بدیهی است به محض اطلاع و رویت هر گونه اطلاعات غیر اخلاقی، غیرشرعی و ناهنجار، اطلاعات مذکور از سایت حذف خواهد شد.

9-3 سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص زیان ها و خسارات احتمالی ناشی از عملکرد شرکت و پرسنل به اعضا نداشته و حداکثر خسارات قابل پرداخت معادل کارمزد خدمات ارائه شده به شخص مدعی ، خواهد بود.

9-4سایت در مورد صحت اظهارات کاربران در خصوص کسوراتی از قبیل مالیات، عوارض و دیگر مطالبات قانونی که به مبالغ دریافتی یا پرداختی تعلق می‏گیرد، هیچ مسئولیتی ندارد و مسئول پرداخت این کسورات نخواهد بود.

9-5 عدم تضمین: سایت خدمات خود را تنها طبق شروطی که در این توافق نامه بیان شده ارائه می‌نماید و هیچ تضمین و شرط اضافی دیگر را نمی پذیرد.

ماده 10- عدم اسقاط حق

عدم تعقیب یا چشم‌پوشی سایت از نقض برخی تعهدات توسط کاربران به معنای اسقاط حق رسیدگی و تعقیب این تخلفات نیست و در آینده می‌توان این تخلفات را تحت تعقیب قانونی قرار داد. بنابراین، طرح ادّعای مرور زمان از سوی کاربر به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

ماده 11- اصلاح توافق نامه

امکان بازنگری و یا اصلاح کلی و یا جزیی این توافق نامه در طی زمان وجود داشته و در صورت انجام این امر نسخه ی بازنگری شده بر روی سایت قرار گرفته و از زمان درج نسبت به همه‏ی کاربران عضو موثر خواهد بود.

 

ماده 12- شرایط فورس ماژور

عمل به مفاد این توافق نامه در شرایط خارج از اراده از قبیل قطعی سیستم اینترنت و... و فورس ماژور شامل سیل، زلزله، صاعقه ، آتش سوزی و غیره مستثنی خواهد بود.

این توافق نامه در 12 ماده و 14 تبصره به رویت کاربر رسیده و با تایید در هنگام عضویت، از آن پس پذیرش بدون قید و شرط این قرارداد لازم الاجرا خواهد بود.

 

Scroll